De Proloog. - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu De Proloog. - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

De Proloog.

Door: Anny

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

22 April 2016 | Nederland, Hoeven

Voor familie, vrienden, en kennissen.

Nadat ik nu pas de vorige reis heb afgerond en het jaarlijkse fotoboek heb besteld, kan ik aan onze nieuwe reis beginnen.

"De groene valleien route" of een rondje om de Benelux.

Een aantal jaren geleden hebben we ons zelf beloofd, om ieder jaar een fietstocht te maken van een week of drie/vier mits onze gezondheid dit toelaat. Wij zijn in de gelukkige omstandigheden, dat we behalve een paar kleine mankementjes nog volop energie hebben om ook dit jaar weer op de gewone fiets te stappen.

Ad is de grote leider in het plannen en regelen van deze tocht. Voor mij bestaat de voorbereiding uit het dagboek met foto's in orde maken, wat gaat wel en niet mee in de tassen en zorgen voor een ijzeren voorraad voor onderweg.

Dit jaar zat het niet mee met de trainingsmomenten: januari, februari en maart waren koude en natte maanden. We zijn pas begin maart voor het eerst na 4 maanden rust op de fiets gestapt. Tot nu toe hebben we 9 ritten gemaakt, variërend van 55 tot 100 km met een totaal van 630 km. Het gaat bij de training niet zo zeer om de conditie, maar veel meer om een flink aantal uren op de fiets te kunnen zitten. We hebben er het volste vertrouwen in, dat het ons allemaal weer gaat lukken en mocht het tegen zitten, dan hebben we genoeg ervaring om een oplossing te bedenken. En treinen rijden overal.

Deze fietsroute legt een verbinding tussen Sluis en Roermond en toont een zeer afwisselend beeld van Vlaanderen in België, het Noorden van Frankrijk, een stukje door de Belgische Ardennen en een mooie (heftige) route door de Eiffel. De eerste drie dagen fietsen we door bekend gebied van onze tocht "Fietsen langs de grenzen van eerste wereldoorlog ". Daarna gaan we weer puzzelen om de juiste weg te vinden: afstappen, lezen, kijken, zoeken, zonder te mopperen.

De fietsen hebben een controlebeurt gehad en staan van ongeduld te wachten op hun berijders.
A.s. maandag hopen we om acht uur te vertrekken via knooppunten naar Goes, waar onze eerste slaapplaats is. De weersvoorspellingen zijn niet erg fijn en richting Zeeland heb je bijna altijd een stevige wind van voren.
Van wat regen en wind zijn we niet bang. Nog drie nachtjes slapen en dan is het zo ver. We hebben er zin in.

We houden jullie op de hoogte van ons reisplezier. gr. Anny

  • 22 April 2016 - 16:51

    Henny Damen:

    Een hele fijne fietstocht gewenst.
    Eerste stop in Goes.
    Een schitterend stadje.
    Wij volgen jullie weer.
    We volgen ook een neef die fietst naar China.!!!!
    Zo zien we nog eens wat als wij met jullie meereizen.
    Goed uitkijken.

  • 22 April 2016 - 18:27

    Jetty Blijdenstein:

    Hallo lieve vrienden,

    zo te zien hebben jullie er weer veel zin in! Ik wens jullie dan ook een goede start toe op maandag en hoop van harte dat het weer een beetje mee zit. Het is toch altijd leuker om met goed weer te fietsen. Ik ga jullie weer volgen. Het mapje is aangemaakt op de pc, dus we kunnen weer mailen. Kijk goed uit, een ongeluk ligt in een klein hoekje. En lukt het om wat voor reden niet, je hoeft niks meer te bewijzen. Je heb nog een jaar om er over te denken of je andere fietsen neemt, eerst deze tocht maar weer eens volbrengen! Goede reis en pas goed op elkaar.

    Liefs en groetjes,

    J E T

  • 22 April 2016 - 18:48

    Joost:

    Mooi tante! Leuk om jullie weer te volgen, geniet! Morgen doe ik een dagje Belgie inclusief muur van Geraardsbergen. Leuk voor de bucketlist. Tot snel!

  • 22 April 2016 - 20:49

    Joke:

    Hoi Annie en Ad

    De mail is aangekomen en ik zie jullie maandag

    grt

  • 23 April 2016 - 01:38

    Clara De Jager:

    Hoi Anny en Ad,
    Wat is dit jaar weer snel voorbij gegaan! Ik had helemaal niet in de gaten dat jullie maandag alweer aan jullie jaarlijkse fietstocht gaan beginnen! Natuurlijk ga ik jullie weer volgen. Ik wens jullie een fijne reis via mooie wegen en met interessante ontmoetingen. Wees voorzichtig en kom veilig weer thuis!
    Liefs,
    Claar

  • 23 April 2016 - 12:42

    Koos:

    Ik ben jaloers op jullie.
    Ditmaal is het onzeker of we de geplande trip gaan maken.
    Henk gaat op de geplande tijd met volle tegenzin ? een cruise maken langs de fjorden
    in Noorwegen.
    Ik wens jullie veel succes toe op jullie tocht.
    groet en kus van Noor en mij

  • 23 April 2016 - 17:26

    Marianne Zegveld:

    Lieve twee,
    Heerlijk, dat jullie weer een grote tocht kunnen maken. Wij gaan jullie weer volgen.
    Hopelijk gaat het weer meezitten.
    Wij zijn net terug uit Berlijn. Daar was het flink koud met een harde wind, maar we waren er op gekleed. We hebben genoten van vooral ook de moderne architectuur.
    Jullie een heel mooie reis. Geniet ervan . En een behouden thuiskomst.
    Veel liefs van ons! Walter en Marianne

  • 23 April 2016 - 18:02

    Hans En Henny :

    Spannend hè, maar tijdens het Limburgse trainingsrondje zagen wij , dat deze ervaren fietsers best deze grote tocht weer kunnen volbrengen.
    Wij hopen dan ook dat het weer een beetje meezit??.
    Heel veel succes en en blijf gezond.
    Tot weer ziens in Roermond op het einde van de tocht.

    Groetjes en liefs van Hans en Henny.

  • 23 April 2016 - 22:14

    Theo En Ria :

    Hoi Anny en Ad,

    Toevallig ( toeval bestaat niet ,zou je zeggen ) klikte ik op jullie reisverslagen van waarbenjenu en zag tot mijn verbazing dat jullie maandag al vertrekken! Ik weet dat jullie altijd rond eind april gaan maar toch ; wat gaat een jaar toch vlug.
    Zelf hebben we nog geen/ vage plannen voor een fietsvakantie ; misschien naar Parijs via Ieper maar dat moet nog uitgewerkt worden.

    We wensen jullie veel succes en vooral heel veel fietsplezier en hopelijk wat beter weer dan dat het nu is.
    Ik zie weer uit naar al die mooie reisverslagen!
    Hartelijke groeten Ria en Theo uit Veghel.


  • 24 April 2016 - 10:08

    Anny En Ad :

    Hallo Theo en Ria
    Toeval bestaat niet!!!! Wat een telepathie. . Gisteren geprobeerd jullie te bellen voor het emailadres
    om jullie in de mailing lijst te zetten van "waar ben ik nu". Helaas waren jullie niet thuis. Je kunt nu zelf aangeven, dat je mijn berichten wilt ontvangen. of mail je email-adres naar mij. Ik zie, dat jullie vage plannen hebben. De Vincent van Gogh route loopt naar Parijs. Mooi, dat jullie weer kunnen genieten van onze reisverhalen

  • 24 April 2016 - 17:34

    Yvonne:

    Ik heb geen mail van jullie ontvangen. Ineke heeft het mij doorgestuurd. Misschien had je nog een oud email adres. Gr.Yvonne

  • 24 April 2016 - 21:27

    Pauline En Matthé:

    Hoi Anny en Ad,

    Wij zitten komende weken weer op de lezerstribune voor jullie Groene Valleien fietstocht.
    Wensen jullie veel plezier en veel succes bij deze fietstocht. Na regen komt zonneschijn en na koude komt warmte. Hartelijke groeten en behouden 'vaart'

  • 25 April 2016 - 10:30

    Henny :

    Hallo Anny en Ad, ik ga jullie proberen te volgen en ik zal vooral duimen voor goed weer. Met wat minder wind en een zonnetje pak ik de fiets ook altijd maar zo'n uitdaging als jullie zit er voor mij niet in.
    Veel fietsplezier en weer mooie streken zien.
    lieve groeten Henny

  • 25 April 2016 - 11:12

    Joke En Eli:

    Hoi lieve mensen,
    Jullie zijn vandaag vertrokken en hier begint het warempel op te klaren!!
    Wij hopen dat het de rest van de week toch enigszins droog blijft!!
    Annie en Ad maak er iets moois van.
    JenE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

anny en ad

We maken 1 x per jaar een grote fietstocht van minimaal drie weken. .

Actief sinds 04 Feb. 2008
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 353374

Voorgaande reizen:

03 Mei 2022 - 20 Mei 2022

Rondje Bourgondië op de fiets: Auxerre-Auxerre

03 Juni 2021 - 27 Juni 2021

Rondje Nederland

23 April 2019 - 18 Mei 2019

Naar de bron van de Maas: Langres in Frankrijk

23 April 2018 - 31 Mei 2018

En...... nog eenmaal naar Santiago de Compostela.

24 April 2017 - 20 Mei 2017

Naar Tours- Kastelenroute -Nevers-Ardennen-Hoeven

25 April 2016 - 15 Mei 2016

De groene valleien route

15 Mei 2015 - 10 Juni 2015

Fietsen naar Praag en Dresden

28 Mei 2014 - 18 Juni 2014

Fietsen langs de Frontlijn: 1914-1918.

24 April 2013 - 30 Mei 2013

Op de fiets: Via de la Plata

04 Mei 2012 - 27 Mei 2012

De regenboog achterna

29 April 2011 - 02 Juni 2011

Toch(t) naar Rome per fiets

30 April 2010 - 15 Juni 2010

Langs oude wegen naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: