Jeugdherberg hoppen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Jeugdherberg hoppen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Jeugdherberg hoppen

Door: Ad en Anny van Straten-Damen

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

08 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Lieve allemaal.

We hebben redelijk geslapen: ik had aanvankelijk wat last van een lichte blessure door het vaak aanzetten bij het opstappen en Ad klaagde over het overmatige eten van een pizza. Het is ons nog steeds niet duidelijk welke taal die Luxemburgers officieel spreken. De juffrouw van de pizzeria sprak enkel Frans en bij de jeugdherberg horen we Duits.Het restaurant van de Jeugdherberg wordt gerund door minder begaafden onder leiding van. Het ontbijt is redelijk, alleen vers brood kennen ze daar niet.
Om 9 uur branden we los.In het eerste deel zitten nog wel wat klimmetjes, later wordt het vlakker. Ad zegt, dat het vandaag 75 km. is en we spreken af samen de route heel nauwkeurig te volgen om de deceptie van gisteren te voorkomen.
De rit verloopt voorbeeldig. De zon doet al vanaf het vertrek zijn best, zodat we gaande de dag ons langzaam kunnen "afpellen".
De stad Ettelbrück komen we feilloos door. Een resultaat, dat we op het conto schrijven van onze alertheid en de perfecte beschrijving. We worden ook nog ondersteund door hele grote stukken "Pistes Cyclable". Op deze manier bereiken we de stad vlot en het aantal kilometers klopt. In tegenstelling tot Wiltz hebben we nu een plattegrond, die ons aardig op weg helpt om de jeugdherberg te vinden. Om kwart over 4 staan we voor het gebouw, dat een klasse hoger is dan Wiltz. Ze hebben gratis wifi, een lift, een restaurant dat bijna doorlopend open is. Ontbijten kunnen we vanaf 6 uur, wat we niet van plan zijn.
Samenvattend; het is vandaag een relaxte, zonovergoten tocht geweest. We reden heel wat kilometers langs een fel stromende Sure-Alzette met prachtige vergezichten en een omgeving zo schoon als onze huiskamer. Morgen eerst 40 km Luxemburg om daarna bij Cattenom la douce France binnen te rijden.
Liefs en tot morgen. Anny en Ad.

• 08 Mei 2012 - 20:16

Tonny Verstraten:

Gelukkig, het weer is wat beter voor jullie.
    Dat is wel aangenamer om te fietsen. Hier is het nog niet veel van bijzonders, regen en nog eens regen.Nou ik neem mijn petje voor jullie af hoor, ik zou het niet kunnen, zulke tochten te maken.Bedankt weer voor het mooie verslag en fiets ze morgen weer.
    Groetjes, Tonny

• 08 Mei 2012 - 20:22

Jetty Blijdenstein:

Ja, daar zijn we weer! En wat Luxemburg betreft: ik was daar 2 jaar geleden en ze spreken er zowel Frans als Duits en ook nog een aparte Luxemburgse taal, maar dat doen de ouderen vooral. Bij mij was het ook zo: vroeg ik iets in het Frans, dan kreeg ik een Duits antwoord en andersom. En heerlijk dat jullie vandaag een relaxte zonovergoten dag hadden, hier is het weer 3 x knudde: kou, regen en wind. Ik was vandaag met Edith naar Amsterdam. ik had nog een keuzedag en Edith mocht gratis mee met een "meereiskaartje" een actie van de NS in de maand mei. We waren in de Hermitage, waar een prachtige tentoonstelling is van Rubens, Van Dijck en Jordaens. Heel veel uit privé-collecties en uit de Hermitage in St. Petersburg. Daar geluncht en toen naar het Tassenmuseum Hendrikje. Ik was verbaasd hoe groot dat was en hoeveel bijzondere tassen en beurzen er waren. Daar nog thee gedronken en ik was om 8 uur thuis, want het is lang reizen. En jullie gaan je weer opmaken voor een hopelijk goede nachtrust en morgen weer verder. En natuurlijk wens ik jullie weer veel veilige kilometers toe met mooi weer en weinig geklim en denk om je blessure, dat het niet erger wordt!! Welterusten en alweer tot morgen.

Liefs en groetjes,

J E T

• 08 Mei 2012 - 20:23

Joost:

Hey tante en oom! Mooi om jullie reis te volgen! Ik herken jullie Luxemburgse route, de brug bij Ettelbruck fietste ik een jaartje terug ook over! Prachtige omgeving overigens. Geniet en alle succes gewenst, groetjes uit Helsinki, Joost

• 09 Mei 2012 - 08:10

Marianne:

Fijn, dat jullie nu zon hebben. Dat fietst veel gezelliger en alles heeft meer kleur. Prachtige natuur!
    Wij genieten vanuit de verte mee. Goeie reis verder. Walter en Marianne

• 09 Mei 2012 - 08:10

Marianne:

Wij genieten vanuit de verte mee. Goeie reis verder. Walter en Marianne

• 09 Mei 2012 - 11:00

Geert & Mieke:

Hoi Ad & Annie, lange afstandfietsers, ja zo mogen jullie je inmiddels met recht noemen, na al die fietservaring. En dan niet op zo'n E-bike (foei!!) maar gewoon op zo'n ouderwets stalen ros. Na regen komt zonneschijn en dat spreekwoord geldt gelukkig ook voor jullie. De weersvoorspelling voor Franrijk ziet er, met temperaturen van rond de 25 C, goed uit. En ja Annie, lek rijden doe je nu eenmaal altijd bij slecht weer. Jammer dat er bij de Abbaye Val Dieu geen tijd was voor een biertje. Ze brouwen daar een geweldige trappist die wij op onze tocht naar Santiago hebben mogen testen. De volgende dag voelden de benen "zwaar" aan en de hellingen leken veel langer dan in de boeken was aangegeven!! Veel succes verder en wij zijn benieuwd of het routeboek nog meer verassingen in petto heeft.
    G&M